Over ons

OpX-Consultants is een jonge, dynamische adviesorganisatie gericht op het ontwikkelen en realiseren van excellente operationele organisaties.

We zijn een competentie-gedreven netwerkorganisatie van zelfstandige adviseurs. We hebben jarenlange ervaring met het ontwikkelen, optimaliseren, invoeren en realiseren van excellente operationele organisaties op basis van competenties in de volgende vakgebieden:

  • Operations management (o.a. Operational Excellence, Lean Six Sigma, procesoptimalisatie, organisatie-inrichting).
  • Service management (o.a. service excellence, ontwikkelen van service concept, customer journey mapping, service blueprinting).
  • Performance management (o.a. sturen op resultaat, inrichten en invoeren van een performance measurement system (KPI-huis)).
  • Verandermanagement (o.a. organisatie- & cultuurontwikkeling, ondersteunen ontwikkelen cultuur van continu verbeteren & resultaatgericht leiderschap, opzetten van verbeterprogramma, invoeren van vernieuwingen en doorvoeren van verbeteringen).

[Lees verder…]

Opdrachtgevers komen uit verschillende sectoren: uit de industrie, uit de technische dienstverlening, uit de gezondheidszorg (m.n. ziekenhuizen) en uit de transport & logistieke sector. Steeds vaker krijgen we opdrachten van public/non-profit organisaties.

[Lees verder…]

Klantvragen zijn bijvoorbeeld:

  • Toets ons Lean-programma op effectiviteit en doelmatigheid en geef aanbevelingen om het resultaat en snelheid van verbeteren te verhogen.
  • Evalueer, verbeter en indien nodig optimaliseer ons performance measurement systeem.
  • Ontwikkel een nieuw serviceconcept waarmee we de juiste klantwaarde (doelmatig en doeltreffend) realiseren.
  • Begeleid verbeterteams bij het optimaliseren van onze processen en het herinrichten van de operationele organisatie.
  • Train medewerkers in verbeterconcepten zodat ze zelf verbeteringen (kunnen) doorvoeren.
  • Ondersteun het management met de ontwikkeling van een cultuur van continu verbeteren en het bevorderen van samenwerken.
  • Ontwikkel een operationele organisatie waarin de klant (klantdenken) én kostenbewustzijn centraal staan.

[Lees verder…]

Onze aanpak en oplossingen kenmerken zich door:

  • Evidence-based én resultaatgericht.
  • Optimalisatie én doorpakken waar nodig.
  • Ontwikkelen én samenwerken.
  • Voor én door medewerkers

[Lees verder…]

We werken samen met:

  • Het OpX-Instituut voor het trainen en opleiden van het management en medewerkers in verbeterconcepten en –instrumenten (zoals Lean en Agile) en de beginselen van Operational Excellence.

[Lees verder…]

We zijn trots op ontwikkelen en delen van praktische kennis op het gebied van Operational Excellence. We onderscheiden ons door het resultaat dat we leveren.

[Lees verder…]

Comments are closed.